fredag 13 augusti 2010

Lite smått

från min trädgård.

I trädgården fanns en rödvinbärsbuske, eller buske
förresten - det är nog en ganska grov överdrift! En
rödvinbärspinne skulle jag vilja kalla den, och högst
upp växer dessa vackra bär. En klase med röda bär
fick jag! Undrar om det blir mycke saft och gelé av
den!! :o)

Några tappra jordgubbar eftersläntrar och mognar sakta
men säkert. Stora är dom inte, men söta och goda!


Mina sommarblommor, som jag direktsådde lite här och där
i trädgården blommar för fullt, mest blev det nejlikor.

Mina vallmon blommar nu, speciellt de stora härliga
perenna vallmon som jag sådde direkt under vår vackra
björk. Lite malplacerat kanske, dom har fått stå i skugga
hela sommaren, kanske därför dom blommar så sent?
Hur som helst så är dom jättevackra!!



I övrigt far jag runt i trädgården och plockar frön. Nästa sommar
vet jag ju lite mer om min trädgård, och hur jag vill ha den.
Höstlökar är beställda från Odla.nu och det ska bli jättemysigt
att planera och plantera dom!

Var rädd om Dig!
/Ina

1 kommentar:

  1. Hej
    Jag har gett dig en ”award” på min blogg (www.inredaute.blogspot.com). Har förstått det som att det är ett kul sätt att sprida adresser till olika bloggar (själv skall man skicka ”awarden” vidare till sju andra bloggar som man gillar).

    Hälsningar / Ulrika

    SvaraRadera

Tack snälla Du för kommentaren! :o)