torsdag 9 september 2010

Trädgårdspyssel

Det börjar bli höst. Vår vackra björk har börjat gulna och
marken under täcks sakta med vissna löv. Jag som är en vårmänniska
ut i fingerspetsarna känner vemod och börjar återigen krypa in lite i
mitt skal för mitt årliga ide.

Men, till min glädje så kämpar min lilla trädgård vidare mot
kyla och mörker. Det finns fortfarande tappra små växter
som blommar glatt för mig.


Jag passade på att plocka med mig en bukett med ringblommor
att ha på köksbordet. Jag plockar och plockar och det
kommer fler och fler knoppar :o) Det gillas!

Nu ska jag bara försöka ta reda på om jag ska ta alla
rabarberstjälkar eller låta några stå kvar över vintern.
Det känns ju lite sådär att lämna något så gott, men
jag vet ju inte om det kanske är bättre för plantan att göra så.
Någon som vet?? :o)

Ta han dom Dig!
/Ina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla Du för kommentaren! :o)