torsdag 26 maj 2011

Röran runt huset är total!

Men det kommer ju att bli bra i slutändan, och det är
just det man får lov att koncentrera sig på, annars blir man
ju tokig!

Jag älskar den här årstiden, det händer så otroligt mycket utomhus!
Det växer så det knakar och grönskan är så underbart
härlig! Varje dag går jag en tur runt i trädgården och kikar
på vad som har hänt. Där det nu kan hända något :o)

Idag upptäckte jag till min glädje att min luktpion har
knoppar!! 

Jag som trodde att mina pioner hade dött i vinter!! Eller
att dom inte alls skulle tåla flytten inför dräneringen - men det
gjorde dom ju!


Gullvivorna blommar för fullt och jag blir lika varmt lycklig
varje gång jag ser dom!


Ja, som sagt - min trädgård gör ingen glad!


Framför vedstapeln ska vårt lusthus stå. Det kommer någon
gång i juli/augusti och jag längtar riktigt mycket! Det ska
bli jättemysigt att ha någonstans att krypa in även när det
regnar!


Jag har startat ett krig.
Förra året hade jag knappt en enda maskros i gräsmattan,
men i år verkar det vara ett lite mer gynnsamt år för de gula
skönheterna. För jag tycker faktiskt att det är en vacker liten
blomma - så länge dom nu blommar vill säga. Men sedan ser 
det så otroligt skräpigt ut att man blir less  bara av tanken...
så i år går jag och plockar blommor och knoppar, jag ska köpa
något bra verktyg för att få upp hela plantan med rot också.




Min söta lilla vintergröna blommar. Jag köpte plantan från
Odla.nu i höstas och flyttade den inför dräneringen till en 
ny plats i trädgården och det hade den tydligen inget alls emot!
Tack lilla söta blomma! :-)


Jag har fått en ny kompis som jag tycker väldigt mycket om,
ja, så länge han håller sig till talgbollarna menar jag. Börjar han/hon
ge sig på huset upphör vår vänskap och jag får försöka skrämma
bort skönheten. Vi har ett domherrepar som är stamgäster vid vårt
fågelbord också. Dom är så vackra! Dessutom ett helt koppel av
diverse småfåglar, den ena sötare än den andra. Små saker i min
värld som gör mig glad. 

I bland är det gott att leva!
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla Du för kommentaren! :o)