fredag 2 september 2011

En dag i september....

I dag har jag pysslat lite extra i trädgården. Inget
märkvärdigt, men skönt att vara utomhus och skita 
ner sig lite :-) 

Jag började dagen med att hämta en skogsorkidé,
jag sneglat på den länge och nu förpassades den ner
i min perenna rabatt. Hoppas den kommer att trivas 
bara.

En odlingskrage fylldes med jord och vitlök planterades
inför sommaren 2012 :-) Förra året planterade jag bara 

en vitlök, nu utökade jag till två *s* Fast jag tror jag
köper en till och trycker ner i jorden, det är ju så
otroligt gott med egenodlad, färsk vitlök!



I min nya rabatt ställde jag också en äppelstubbe och
därpå placerade jag mitt egenhändigt gjorda fågelbad.
En avgjutning i betong av ett rabarberblad. Det blev
ganska fint, men jag antar att jag måste plocka in det
till vintern så det inte spricker av kylan...



Dom vita plastlådorna har jag placerat över mina små
plantor så att dom ska få lite skydd medan dom rotar sig :-)
Jag är snäll jag!

Rensat ogräs har jag också gjort, samlat frön från
krolliljan, pioner och penséerna. Samt tagit och krukat in
sticklingar av lavendeln.

Lite pyssel sådär en varm och solig septemberdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla Du för kommentaren! :o)