onsdag 5 oktober 2011

Morgonstund har guld i mun!

Jag startade dagen i trädgården. Vackert väder och inspiration
från en annan bloggerska fick ut mig. Härligt!

Jag började med att planter krokuslökar som jag köpt på Tradera.
Lite blandade färger, botaniska. Och sex lökar "Morgonstjärna".
Det kommer att bli superfint till våren - hoppas jag! :-)

Jag tömde urnan med sommardahlia och tog vara på knölarna.
Det brukar visserligen inte bli riktigt lika rik blomning på
andra årets sommardahlia, men jag vill ändå inte slänga
knölarna - envis som jag är.



Jag tog lite nya sticklingar från lavendeln också, vill ha massor
nästa sommar och för att slippa lägga ner en förmögenhet,
är det ju lite fiffigare att göra så här.




4 sticklingar av kärleksörten tog jag också när jag ändå höll
på. Det är inte riktigt min favoritperenn, men den fyller ju ut
bra i rabatten.


Älskade ringblommor!! Här och där stoppade jag ner frön
både i våras och somras. Och nu blommar dom så vackert
för mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla Du för kommentaren! :o)