tisdag 21 februari 2012

Myser.....

...av att få pilla ner frön i jorden! I dag har jag sått lite
fröer igen, det blev 3 olika sorters fingerborgsblomma,
franskrift (bild och info här!), sidenpipranka, 
rosenskära och körsbärstomat.

Av de fröer jag sådde den 7/2 har penséerna, 
aubiretian och pampas plymer börjat gro. Likaså
melonen (varför jag nu hade ner den i jorden så 
tidigt?!) Salvian, porslinsanemonen och sundbyholms
liljan har inte grott ännu.
Aubrietia (Blåkudde)

Pensé av fröer jag tog själv från mina plantor
som jag drev upp själv förra säsongen :-)

Sommardahlia

Här i Härnösand har vi vår i luften. Självklart kommer
bakslagen komma som ett litet brev på posten,
men att solen börjat värma och det droppar från
taken är ju helt underbart! Och det efterlängtade
ljuset som återkommer sakta men säkert! Man fylls
av energi och en längtan ut i en ännu snötäkt trädgård.


1 kommentar:

  1. Behövs mer ljus till sådderna? Va med och tävla om en odlingslampa på http://moliden12.blogspot.com

    SvaraRadera

Tack snälla Du för kommentaren! :o)