måndag 19 mars 2012

Det växer och gror!

Det händer massor dag från dag i min källare just
nu. Varje gång jag går ner blir jag lika överraskad
över hur stark livsvilja det finns i små frön och plantor.
Däremot börjar det bli lite ont om plats :-/ Vet inte riktigt vart 
jag ska göra av alla små plantor snart....men det är ett
angenämt problem som jag alldeles säkert kommer att
kunna lösa på bästa sätt.
Mina dahlior, där knölarna såg mer än döda ut, och
jag planterade ner dom i jorden men var övertygad om
att det inte skulle gro något alls, visade sig ha livskraft
så det riktigt tjongade om det! Det tog några dagar så
hade det börjat växa från knölarna och dom växer snabbt!

Sambons chili får samsas med mina små plantor under
växtlampan.

Några av mina Blomman för dagen, 'heavenly blue'.

Rosenskära 'Sweet kisses'

Mina penséer växer sakta tycker jag. Kanske är det lite
för svalt i mitt fönster, det drar en del där har jag känt.
Men den som väntar på något gott.....

I går skolade jag om lite fler av mina små plantor, bland 
annat körsbärstomaterna, paprikan, några pampas plymer,
rosenskära och fingerborgsblomma.

Jag köpte en bukett tulpaner härom dagen. Rosa och
vackra. Det känns alltid härligt med en bukett tulpaner på
köksbordet....


1 kommentar:

  1. Oj vad det växer! Jag har samma I-landsproblem som du... VAR ska jag ställa allt när jag skolat om??? min blomman-för-dagen var också raketfrön dom dina och måste skolas snart snart.

    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla Du för kommentaren! :o)