tisdag 1 maj 2012

1:a maj

Kom med ett fint väder! Energin flödar och jag har
fått en del gjort idag! Skönt!

Funderingarna runt växthuset är många. Den största
är vart vi ska ha det någonstans på tomten. Det
lutar åt baksidan, problemet där är att det är ganska
skuggigt på våren, solen når inte över huset.

Alternativet är att ha det på framsidan av huset, där
är sol från morgon till framåt fyra på eftermiddagen.
Problemet här är väl att här blir det kanske mycket
sol istället.

I förrgår hämtade vi knäcksten som var bortskänkes
av en familj här i Härnösand. Tacksamt tog vi emot.
Tungt var det att flytta dom, men det är det ju värt!
Bland annat här, mellan Lstöden ska det ligga knäcksten.
Jag har börjat lägga några, för att få en liten uppfattning
om hur det kommer att se ut. Jag tror det blir bra.

Dagens sysslor innehöll också att börja jämna ut marken 
mellan huset och boden. Vi ska så gräsmatta där, och vill
ju ha det någotsånär plant. Med grep, spade och kratta
har jag kämpat. 
Bilden tog jag när jag nyss börjat. :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla Du för kommentaren! :o)