tisdag 8 maj 2012

En ny rabatt!

I dag har jag varit hemskt produktiv! För en gångs
skull. Kanske var det solen som gav mig energin,
den har gassat och värmt mig hela dagen.
Efter en timme i solstolen på morgonen drog jag
på mig arbetsbyxorna och satte igång. Det som 
funnits som en plan i mitt huvud skulle bli verkligt idag
tänkte jag.
Utmed grannens fallfärdiga skruttiga uthus, där det
endast växer kirskål och hallonsnår tänkte jag göra
mig en vacker rabatt. Blandat med perenner och 
sommarblommor. 
Här har vi resultatet. Nåja, nästan i alla fall. Fattas 
gör ju alla blommor! :-)
Mina blå jättesöta balkansippor blommar för fullt.

Jag hittade en pärlhyacint mitt i gräsmattan :-)

Supersöta små mininarcisser.

Härliga gräslök!




1 kommentar:

  1. Det kommer att bli så fint med rabatten framför det charmiga gamla skjulet.

    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla Du för kommentaren! :o)