tisdag 26 juni 2012

Det blommar!

Att odla solros kan jag icke. Det blir aldrig några höga frodiga
solrosor i min trädgård. Tur då att jag har en mamma som kommer
med solrosor i kruka i alla fall! :-)

Mina småpenséer kommer att få fröså sig till nästa år.

Min härliga rhodondendron blommar för fullt! Underbart!

Prästkragar kryllar det av i min gräsmatta. Fint på sitt sätt,
men kanske inte just i gräsmattan...
Löjtnanshjärtat som jag köpte förra hösten blommar lite
blygsamt i min perenna rabatt......
Jag tror inte att det blir någon majs att grilla i år......:-/
Men jordärtskockssoppa kommer jag att kunna njuta
av i höst!!! *gott*
Och hallonpaj, sylt, saft mm mm.....:-)
Nävan blommar så fint!
Och hur dessa små penséer har hamnat här har jag inte den
minsta aning om.....? Men dom får stå kvar och fröså sig till
nästa sommar, det är så praktiskt - och fint!
Jordgubbar på G.....
...Och till sist..
Man ska inte lämna kameran utan uppsikt när man gräver i 
rabatterna och det finns en son i närheten...då kan det bli
såna här mindre smickrande bilder tagna....:-S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla Du för kommentaren! :o)