måndag 5 juli 2010

I min trädgård....

tog med mig kameran på en promenad i min
trädgård ikväll....
Fröblandningen som jag direktsådde i våras
börjar så sakta blomma, jättespännande att
se vad blandningen innehöll! Ovan ser ni en av
blommorna, någon som vet vad den heter?

Vi bor i närheten av tågbanan, och där
växer ju som bekant massor av lupiner
och andra söta sommarblommor. Den
här buketten plockade jag på midsommar-
dagen och den har stått så vackert och
blommat för oss på vår uteplats sedan
dess, nu är den dock på väg att vissna
ner helt....
I maj köpte jag en sexpack med petunior som Coop
sålde för halva priset. Dom såg verkligen bedrövliga
ut, men jag tänkte att dom brukar kunna ta sig ganska
bra ändå. Och det måste jag säga att dom verkligen har!
Dom växer och frodas - bara man inte glömmer att
plocka bort vissnade blommor. Röda och blå med vita
kanter är mina. Jag planterade dom i stora urnor och
dom verkar trivas där :o)

Mitt i hallonsnåren på tomten växer dessa blå blommor
på höga stänglar. Jag vet inte alls vad dom heter, men
känner igen dom lite svagt - någon som kan berätta för
mig vad det är för något??

Det får räcka för ikväll. Jag har fler bilder att visa från
trädgården, men jag hinner nog med att vísa dom också.

/Ta vara på er!
Ina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla Du för kommentaren! :o)