fredag 18 mars 2011

Hemstudier och ännu mer fröer inköpta!

Min sambo tycker att jag är helt hopplös, och det
är inte utan att jag också börjar hålla med honom. Jag
kan helt enkelt inte gå ut ur en affär där det säljes fröer,
knölar och blomjord utan att ha något med mig....

Eftersom jag har hemstudier idag så har jag varit iväg en
sväng och handlat. Det föll sig så att jag åkte förbi Lidl
och där har dom sina fröer som står mitt i vägen för mig
där jag går fram! 7 påsar åkte snabbt ner i kundkorgen.
Deras fröer är billiga och dessutom vet jag av erfarenhet
att dom har hög grohet. Dessutom hade dom 4-pack
drivbänksset för 59:- så två såna åkte snabbt ner i kundkorgen.
När jag gick förbi blomlökarna såg jag mina favoriter ligga 
där och ropa på mig - Dahlior. Två påsar dahlialökar åkte
lika snabbt ner i kundkorgen dom.


Jag har ju som sagt påbörjat min trädgårdsmästarkurs.
Det är så otroligt spännande och roligt! Jag har en helt fantastisk
vår och sommar framför mig!!

I går började jag skola om mina små plantor, har massor
kvar och så har jag alltså köpt fler frön idag *s* Hela
huset kommer att fyllas med plantor - men vad gör väl det?!
Mest blommor är det, men en del chili, lite olika löksorter, gojibär,
vitkål och morötter blir det i alla fall på grönsaksfronten.
Jag hade tänkt att plöja mig ett trädgårdsland och odla potatis,
men eftersom vi har hoppat på LCHF- metoden och tänker hålla
oss till den, är det ingen idé. Den potatis som barnen äter köper
jag på affären istället.....

Nej, nu har jag inte tid att sitta här! Jag ska fortsätta gräva
i jorden en stund! Jag önskar Dig en härlig helg!
/Ina

1 kommentar:

  1. Visst är det lätt att såna saker åker ner i kundvagnen, endel grejer kan man bara inte låta bli:)) Jag har inte sått något än, men snart blir det dags för de första sådderna! Kul att höra att ni också hittat LCHF:)
    Ha en fin lördag!
    Kram Margot

    SvaraRadera

Tack snälla Du för kommentaren! :o)