onsdag 30 mars 2011

I min trädgård...

ligger snön fortfarande kvar som ett oönskat vitt
täcke och det verkar dröja innan det tänker smälta
bort. På nätterna är det fortfarande riktigt kallt, och
dagarna är ännu inte så varma att dom hinner smälta
särskilt mycket.

Nåja, spelar kanske ingen direkt roll för en sån som 
mig, med tanke på att vi om ett par veckor börjar
gräva upp runt huset eftersom vi ska dränera om.
Jag ser framför mig stora högar med geggamojja, och
hur grävaren förstör min gräsmatta och allt grönt den
bara kommer åt. Men det är ju nödvändigt så jag
får helt enkelt gilla läget!

Som tur är går jag ju min kurs, och jag kommer att få
pilla i jord, plantera blommor, beskära träd, pincera
tomater mm mm ändå. Bara inte hemma. Så jag lär
överleva.

Och så har jag ett helt år på mig att planera och drömma
om min trädgårdssommar 2012 istället!



I skolans varmväxthus har pelargonerna stått ett tag, vi
har noppat bort de första blommorna för att plantorna
ska bli frodigare och starkare. Kändes väldigt konstigt att
stå och ta bort allt det där vackra, men som sagt - vill
man ha en vacker och frodig pelargon så är det vad som
krävs.

Jag älskar att gå omkring i varmväxthuset. Bara att kliva
över tröskeln ger mig en enorm sinnesro. Att se allt liv som
spirar och känna alla dofter, av varm fuktig jord, plantor
och se allt grönt - ja, kan bara säga att det är äkta lycka!

Ta nu hand om Dig!
/Ina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla Du för kommentaren! :o)