tisdag 5 april 2011

Det är något särskilt när man ser

att fröna som jag samlade i höstas från mina
egna växter börjar gro! Det är som om det vore
mina små bebisar, man pysslar och sköter om för att
så småningom få se resultatet av slitet i form av en
vacker ståtlig blomma!

Just nu gror mina vallmon. Små, små späda gröna stjälkar
trycker sig sakta genom blomjorden och tar för sig av vårsolen.
Härligt! 

I går stökade jag runt lite på vår tomt, plockade i ordning sånt
som skulle till tippen. Jag passade också på att gräva upp
lökväxter som jag vill rädda innan grävmaskinen kommer och
gräver upp runt huset. Tre små snödroppar räddades, en okänd
(men förmodligen en påsklilja) lökväxt och så, faktiskt, en 
tussilagorot. Jag anser inte tussilagon vara ett ogräs utan
en härligt glädjande budbärare för våren. Men jag vet att 
många tycker att den inte är annat än ogräs som kanske bäst
passar i väggrenen. Men jag vill gärna ha några som kommer
och glädjer mig på våren så nu finns en räddad i en kruka.
Den ska grävas ner på lämpligt ställe när solen smält bort 
lite mer snö.



När jag hämtade posten låg där en katalog från Vansta Trädgård.
En katalog full av önskedrömmar!! Växthusens växthus och 
bara efter några minuters bläddrande hade jag hittat "mitt"
drömväxthus. Ett ställe där jag skulle kunna ladda mina batterier
när dom är urladdade, ett ställe fullt av njutning och ro. OJ, vad jag
vill vinna på Lotto just nu :o)


Någonstans mellan 170- och 200 000 kr kostar kalaset. Men -
vad är väl en bal på slottet?!

I morgon är det skola igen och på schemat står växthusodling.
Jag älskar när vi är där och pysslar. Jag mår så gott då, ända
in i själen.

Jag hoppas att Du får en härlig Onsdag Du med!
/Ina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla Du för kommentaren! :o)