onsdag 6 april 2011

Ingen rast, ingen ro.....

Efter att HEMAB (Härnösand Energi & Miljö) försökt
ta sig upp med sin spolbil på vår uppfart häromdagen såg
den mest ut som en geggig, blöt jagvetintevad! Uppfarten
alltså....

Det var till att beställa ett lass singel att sprida ut och
sedan för Stefan att hyra hem en padda att trycka
ihop det med annars hade vi nog inte kommit upp för
backen om några dagar. Högst upp i backen finns det
nämligen en stooooor snöhög som smälter och det
rinner enorma mängder vatten nerför vägen. Problemet
är ju att vägen inte är asfalterad eller plattlagd. Det blir
helt enkelt gegga av alltihopa!

Idag kom lastbilen med singlet och paddan har gjort
ett bra jobb med att platta ihop det. På Fredag kommer
det lite finare singlet som ska ligga ovanpå.


Det går bra att klicka på bilden för att se bättre!

Den här onsdagen har nog varit årets första riktiga
vårdag! Solen har värmt oss och luften har varit mild.
Helt underbart!
Jag gick runt lite i trädgården och skyfflade undan lite
snö här och där, är lite otålig och vill att mina lökväxter
och perenner ska få lite sol. Och där, under de skyddande
gamla löven fanns det liv! I en av pallkragarna såg jag att
vitlöken jag planterade i höstas kommer upp. Min pion
har satt fart. Jordgubbsplantorna lever och har skjutit
små gröna blad. Och i en av pallkragarna hittade jag
dessutom en kvarglömd kruka där något grönt växer glatt.
Jag misstänker att det är en gammal ringblomma faktiskt.


Utmed uppfarten till huset har sälgen börjat visa sina små
videkissar...


Ja, det är helt enkelt vår nu!



Som grädde på moset fick jag Willab Gardens katalog
i brevlådan idag. Sedan tidigare hade jag Hartleys katalog
och när jag var och handlade köpte jag Allt om Trädgårds
specialnummer om köksträdgård idag....nu har jag massor
av härlig lektyr att plöja mig igenom några dagar!!

/Ina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla Du för kommentaren! :o)