lördag 16 april 2011

Fantastiska, underbara vår!

I dag har det varit vår på riktigt här i Härnösand!
Varmt, soligt och nästan vindstilla. Helt underbart när
vi har så mycket att göra utomhus! 

Dräneringen fortsätter, Stefan är jätteduktig och jobbar
hårt med att bila berggrund så att ytterväggarna på 
källarplanet ska bli så plana som möjligt. Själv har jag
pysslat med mina små plantor; har skolat in sommarfloxen,
tagit sticklingar av vår rhodondendron och påbörjat ett litet
projekt :o)


Mitt lilla projekt. Stenen grävdes upp i fredags och jag
tänkte göra en fin plantering runt om. Dessutom leta efter
fler stenar att lägga till. Det kan bli fint när det blir klart!


Fru Domherre och Herr Domherre var här på frukost
i morse. Herr Domherre var väldigt blyg och ville
egentligen inte vara med på bild, därför satt han lite vid
sidan om medan hans fru mumsade med god aptit av
solrosfröna.


Mitt helt felbeskurna äppelträd. Hahaha....Efter att ha kikat lite
närmre på trädet har jag bestämt mig för att kapa hela 
trädet. Jag hade först tänkt ympa in både äpple och päron,
men trädet är så skadat att det inte är någon idé.


Dagens sysslor. Har som sagt skolat om mina sommarflox.
Dessutom tagit 4 sticklingar av vår rhodondendron som min
lilla älskade mamma ska få. Hoppas bara dom tar sig!


Vid en liten inspektion i trädgården såg jag till min glädje 
att rabarberna har tagit sig upp ur snön och börjat visa
lite blad! Härligt!
Vår rhodondendron står kvar på sin ursprungliga plats
fortfarande eftersom det inte fanns någon jord att fylla nya
platsen med. Handelsträdgården skulle få in det till veckan så...
Mina små krokusar som jag räddade undan grävskopan står
i pallkragen och väntar på att få en lite mer permanent
plats i vår trädgård.


Jag avslutar med dagens snöstatus. Har varit ute och spritt
snön lite idag. Vill ju att eländet ska smälta bort NUUUU!

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan en stund innan det blir
sängläge för att samla krafter till morgondagens arbete.
Får inte glömma att jag har massor av läxor att plöja mig
igenom också...svårt att stanna inomhus när det är så härligt
utomhus ju! 

/Ina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla Du för kommentaren! :o)