fredag 15 april 2011

Dräneringen har påbörjats!

Tidigt i morse kom grävaren för att hjälpa oss att
gräva upp runt huset. Nu ser vår tomt mest ut som
ett stort bygge med sand, jord, grus och diverse grejer
precis överallt....

I går kväll, 14/4, såg det ut så här...


...och så här....


I morse kom så grävaren och började...


...gräva, så nu måste vi dricka Red Bull för att komma in
genom dörren....


...och in i boden kommer man ju inte...


...min rhodondendron fick stå kvar några dagar till
eftersom trädgårdshandlaren inte fått in rätt jord.

Nu längtar jag bara tills allt är klart och jag kan börja
fixa i ordning i trädgården.

Medan Stefan grävde och fixade gick jag en liten runda
i trädgården och hittade lite roligt att fota.

Den vackra blåsippan som jag räddade undan
grävmaskinen härom dagen....


Jag satte den i en kruka och den verkar faktiskt
trivas förträffligt där!


Den ser frisk och pigg ut i sin kruka.


En krokus är på G, en av dom som inte blev begravda
under en meter sandjord idag....


Och när jag kikade ner i en av pallkragarna ser jag till
min glädje att vitlöken som jag planterade i höstas,
börjar ge sig tillkänna. Vad gott det ska bli med
alldeles färsk och egenodlad vitlök till sommarens
matlagning!!


Och när jag myllade ner lite gamla löv i samma pallkrage
hittade jag dessa primörer. Dom har stått under snön
och vuxit till sig över vintern efter att jag hade glömt bort
dom i höstas....


Jag avslutar med en bild av snöstatusen i vår trädgård
från dagens datum. Man vill ju bara kräkas på all snö
vid det här laget, men ändå smälter det undan snabbare
än man vågat tro bara för några veckor sedan!

Jag hoppas ni får en härlig helg - själv vet jag ju vad
jag ska hitta på - dräneringsarbete!

/Ina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla Du för kommentaren! :o)