söndag 1 maj 2011

Odlingspallarna

börjar spira av lite liv. Mina olika sallader, spenaten, rädisorna och
det andra börjar gro.

I den här pallkragen har jag ställt ut mina småplantor så att dom
ska få lite sol. Där står också mina fyra sticklingar av min
rhodondendron och växer till sig. Längst bort skymtar vitlöken.



På kökabordet står några små plantor och växer till sig i solskenet.


I torsdags beskar vi äppelträden på Nordvik och jag passade
på att förse mig med några kvistar som jag tänkte ska blomma
för mig på köksbordet.


En liten minipåsklilja visar sig från sin allra vackraste sida under
björken. 


En perenn som jag planterade i höstas, har helt glömt bort vad 
den heter dess värre......men visst är den söt? Jag hade tre lika
men bara den här överlevde vintern :-(


Mina små pärlhyacinter blommar så sött...


Vår vackra björk som tyvärr stod på helt fel ställe.
Den fälldes igår och ligger nu mer på tork för att kunna
värma oss i öppna spisen nästa vinter.


Så här ser det ut när björken är borta. 


Gullvivorna kommer.....:o)

/Ina




1 kommentar:

  1. Så fint det spirar och gror hos dig! Jag borde så lite sallad snart också, men i år har det inte blivit av att jag sått någonting än, borda nog skärpa mig där:-)) Ibland känns det som att tiden inte räcker till allt man borde!
    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera

Tack snälla Du för kommentaren! :o)