måndag 14 maj 2012

Grårusk och höstkänslor!

Precis när man ska känna som mest livsglädje,
när solen ska värma oss trötta nordbor och våren
ska väcka alla växter verkar det som att just våren
har tagit en timeout och funderar på att bli till höst
helt plötsligt. Gråvädret påverkar negativt och jag vill
ha sol och värme nu. Jag vill plantera ut mina små
frödrivna växter i trädgården, sitta och fika i solskenet
och njuta av värme. Istället kurar man inomhus med
tofflor och varm kofta på sig...:-/
*gnäll*

Tog en liten promenad i trädgården igår, vill ju se vad,
om NÅGOT öht, händer, och det gör det ju visst....


Varje morgon återkommer "vår" lilla ekorre och äter
frukost på fågelbordet. Solrosfrön är visst riktigt godis
för de små liven. Mig gör det inget alls, jag gläds över
ekorrens besök, men fåglarna är lite mindre nöjda!



Jag hoppas att värmen och solen finns där bakom 
hörnet och snart kommer även till oss här i Västernorrland.
Annars ger jag fasiken upp och emigrerar till något varmare,
soligare land!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla Du för kommentaren! :o)