onsdag 16 maj 2012

Sol och värme!

Ja, trot eller ej, men i dag har vi haft jättehärligt
väder. Solen har kastat sina strålar över oss och 
luften har för första gången på riktigt värmt. Självklart
har jag spenderat första delen av dagen i trädgården.
Det gäller ju att passa på!

En av tulpanerna som följde med funkian när den flyttade
från mamma hit till min trädgård :-)

Kärleksört och vitsippa i en salig blandning. Vackert!

Vitsippor finns det gott om på vår tomt.

Dagsverket för dagen. Har planterat majsen och så
ovanför där inget fanns planterat har jag lagt markväv 
och lerjord ovanpå den för att förhoppningsvis 
kunna planter något vackrare än kirskålen som växte
där tidigare. Men först ska där jordförbättras lite.


Det konstiga med funkian är att det är en delad planta
som gror med två olika färger.....den ena grön....

...och den andra lila. :-)

Jag planterade penséer i krukor idag också. Mina egna
drivna från frön. En kruka med bara pensé och en
vacker oval kopparbalja med pensé, fuxia och murgröna.
Hoppas det blir fint sen när det tagit sig lite....

Nu mulnar det på och det börjar se grått ut igen.
Men värmen verkar hålla i sig, så kanske kan man 
få njuta av ett sakta regn i lusthuset senare? För så 
länge det inte blir råkallt, kan regnväder vara ganska mysigt
ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla Du för kommentaren! :o)