torsdag 8 juli 2010

Odlingar :o)

Våra tomater blommar! Härligt, snart kan man
plocka solvarma tomater till maten, eller bara äta
som vilken frukts om helst! Det är ju så gott!
Tomaterna har jag sått från frö. Då blir det liksom lite extra
stolthet inblandat. Isbergssalladen sådde jag för tre dagar
sedan och redan har den börjat gro och de första små
bladen har vuxit upp. Min Gerbera köpte jag någongång
i april. Efter blommningen ställde jag ut den eftersom den
såg så trist ut, och nu har ytterligare en blomma kommit!
Penséerna har blommat en omgång redan, sedan klippte
jag ner den och nu blommar den för oss igen!!
Paprikan tar sig, men jag kan inte se att den är på väg
att blomma, så några paprikor får vi nog inte :o)
Lavendeln hade jag ställt soligt i krukorna, men var
tvungen att flytta på den eftersom den började se jätte-
risig ut, den får stå på vår yttertrapp som är i skugga
hela tiden och nu ser den ut att må bättre och börjar
blomma!

Klicka på bilden för att se den större!

Ta hand om Dig!
/Ina

3 kommentarer:

  1. Välkommen till svenskaträdgårdsbloggar.se

    Anna

    SvaraRadera
  2. Tack för din trevliga kommentar hos mig!
    Jag såg i ditt förra inlägg att du har krollilja, den är så vacker! Ska försöka få tag i lökar till hösten, för den vill jag verkligen ha! Din blåa blomma i förra inlägget kan vara Toppklocka, men jag är inte helt säker!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera
  3. Hej
    Vad kul att du har hittat till min blogg och tack för kommentaren. Det märks att vi bor i ett avlångt land. Här nere på västkusten har det varit kallt och växtligheten har varit senare än vanligt men vi ser ändå ut att ligga lite före er.
    Vad fina bilder du tar.
    Ha det så bra.
    /Ulrika

    SvaraRadera

Tack snälla Du för kommentaren! :o)